Wednesday 3 June 2009

Orang Pun Boleh DIjual Secara Online.. haish...








MANNHEIM, Jerman - Seorang remaja, Alina Percea (gambar) bakal menerima wang berjumlah 10,000 euro (RM47,463) daripada seorang pemenang misteri yang membida daranya di Internet, lapor sebuah akhbar semalam.

Alina melelong daranya di sebuah laman web selama sebulan dan merancang untuk menggunakan wang yang diperoleh untuk melanjutkan pelajaran ke universiti selain membantu keluarga di Romania.

“Lelongan itu amat menarik. Saya menyangka akan menerima tawaran yang lebih tinggi tetapi saya tetap gembira.
“Saya belum berpeluang bercakap dengan pemenang itu. Dia ialah pembida pada saat-saat akhir,” katanya.

Remaja berumur 18 tahun itu berhijrah ke Jerman pada Januari lalu tetapi dia memutuskan untuk melelong dara selepas gagal memperoleh sebarang pekerjaan.
Menurutnya, dia mendapat ilham berbuat demikian selepas membaca mengenai seorang wanita dari San Diego, Amerika Syarikat, Natalie Dylan, 22, yang menjual daranya untuk mendapatkan wang sebanyak £2.5 juta (RM13 juta).“Tiada siapa yang memaksa saya melelong dara. Saya berbuat demikian setelah membuat keputusan sendiri,” kata Alina.

Menurutnya, dia merancang untuk menemui pemenang lelongan itu dan bermalam di sebuah hotel dengannya dalam tempoh beberapa minggu lagi. – Agensi

2 comments: